Saturday, July 27, 2013

Biskut Dahlia aka Samperit

Biskut permintaan anak tercomel ni....heheh...
okay saya guna resepi maklang Azie....sedap...tp bunga saya jatuh la...ada tips tak ye supaya bunganya tegak cantik...
dibawah ni resepinya :-

300gm Mentega (saya guna half butter)
160 gula icing (just nice...kalau kurangkan gula jd tawar la plak)
2 biji telur (saya guna kuning je)
1 camca esen vanila
240 tepung gandum (saya tambah sedikit utk mendapatkan adunan yg keras sedikit)
100gm tepung jagung
160gm tepung kastard
Ceri merah utk hiasan (saya guna choc chip)

Cara :-
  1. Putar Mentega dan gula hingga kembang
  2. masukkan kuning telur
  3. masukkan bahan kering - uli sebati..tambahkan tepung gandum jika perlu
  4. bentukkan dan bakar hingga masak.
simple kan....?
selamat mencuba....<3 br="">



No comments:

Post a Comment

Followers